HTML

Gézengúzok

Utazás babával, kisgyerekkel, egyedi bébicuccok, hétköznapi élet, programok, felfordulás a Gézengúzoknál... Az 1-2. Gézengúz(ok) Barnus és B'anka, 3. és egyben az igazi Gézengúzok a munkám - www.gezenguzok.hu

Friss topikok

2010.06.01. 16:18 gezenguzok

Újdonságok a Dr. Brown'stól

Megérkezett a GÉZENGÚZOK webáruházba és mintaboltba a Dr. Brown's néhány újdonsága.

Valóban (!) csöpögésmentes itatópoharak:
270 ml-es kemény itatófejes Dr. Brown's itatópohár

180 ml-es puha itatófejes Dr. Brown's itatópohár

Mikros sterilizáló zacskó
100 alkalommal használható

Ezen kívül a mintaboltba még fogszabályzós nyugtatócumik is érkeztek, három korosztálynak:
- 0-6 hónapos
- 6-18 hónapos, valamint
- egyedülálló módon 18 hónapos kortól.

2010.06.01. 08:01 gezenguzok

Dr. Brown's cumisüvegek akciós áron!

Júniusban mind a Gézengúzok webáruházban, mind a Herzen utcai mintaboltban egységesen 1.490 forintért kínáljuk a Dr. Brown's cumisüvegeket!

Eredeti árak:
120 ml-es cumisüveg - 1.790 Ft
240 ml-es - 1.950 Ft

Most egységesen 1.490 forint!

2010.05.30. 23:15 gezenguzok

Burgenlandi kiruccanás - 4. nap

Gézengúzok - Gyerek- és szülőbarát utazási ajánlatok.

Madárzsivajra, kakukkolásra, békabrekkegésre aludtunk el, ma is erre ébredtünk ;-)

A reggelink a már megszokott széles választék, amihez vasárnap lévén a pezsgő is dukál.

Kasimir, a kabalabivaly, pontosan érkezett, végigsétált a hallon és az éttermen, aztán megtáncoltatta a kicsiket, mint minden nap.

Mivel ez az utolsó napunk, kicsit nehezebben lendültünk be. Gyors pakolás után még a Kasimir Kid's waterworldbe, a gyerekek vizi birodalmába vetettük magunkat. Ezúttal végre Banka is bemerészkedett a vízbe, és 'nagyon jó' felkiáltásokkal hagyta a vízen húzatni magát ;-) Barni pedig már-már vakmerően ugrált a vízbe, úszkált, próbálgatta legújabb tudományát.
A szokásostól eltérően itt nem 10-kor, hanem 12-kor kell csak kicsekkolni, különben mi sem engedhetnénk meg magunknak, hogy 11-kor még a medencében lubickoljunk. A vízezés után Barni még kikönyörgi, hogy elmehessen a játszóba, és hát végülis könnyen engedünk neki, hiszen így sokkal gyorsabban elkészülünk a pakolással. (Azt még tegnap hallottam a már említett magyar kollégától, hogy a szálloda úgy van kialakítva, hogy a gyerkőcök ne tudjanak sehol kimenni, kiszökni - így nyugodtan bóklászhatnak az épületben, ha el is keverednek, "egyszer úgy is meglesznek".)

Délben elintézzük a formaságokat, megkapjuk a búcsúajándékunkat, vagy inkább útravalónkat, egy friss cipót, meg néhány információs anyagot, jövőbeni ajánlatot. Bár már kijelentkeztünk, az ebédre még maradhatunk. Kicsit még sétálunk, pontosabban kerekezünk, megnézzük a fantasztikus kilátást, rálátást a golfpályára, végül ebédre vissza is érünk. Lassan-lassan végetért burgenlandi kiruccanásunk, a kölkök még elbúcsúznak Kasimir óriásszobrától a parkoló bejáratánál és hazafelé indulunk.

Eredetileg úgy terveztük, hogy a meseparkon kívül is még sokat kirándulunk majd, várakat nézünk, lovagi tornára megyünk, de erre végül nem volt időnk, hiszen a szálloda teljes egészében lefoglalt minket. 3 éjszakát töltöttünk itt, az utolsó már abból is a ráadás volt, mert még nem volt kedvünk hazajönni, de végeredményben úgy jöttünk el, hogy még így sem tudtunk mindent kipróbálni, megnézni. Amit sajnálok, hogy kihagytunk, az a lovaskocsikázás, a gyerek kézműves foglalkozás, és a bébijátszó (6 hónapostól 3 éves korosztálynak) - legalábbis most ez jut eszembe ;-)

A szálloda egyik jelmondata eredeti nyelven így hangzik:"So fein kann all inclusive sein" - ami az odaérkezésig még akár közhelynek is tűnhet, de ezek után a fantasztikus napok után már mi is tudjuk, milyen szuper is lehet egy all inclusive burgenlandi kiruccanás. Wunderbar!

2010.05.29. 23:12 gezenguzok

Burgenlandi kiruccanás - 3. nap

Gézengúzok - Gyerek- és szülőbarát utazási ajánlatok.

A tegnapi sorok befejeztével még azt is eldöntöttük, hogy ha lehet, maradunk még egy napot, mert ennyi idő alatt alig valamit csináltunk, és annyi mindent szeretnénk még. Utólag visszagondolva, amikor ezt eldöntöttük, még nem is igazán láttunk minden lehetőséget, 12 órával később már azt sajnálom, nem egy hétre jöttünk ;-)
Későn reggelizünk, mondanom sem kell, milyen finomakat a terülj-terülj asztalkámról, így viszont találkozhatnak a kölkök Kasimirral, aki meglátogatja a gyerekeket, ölelkeznek, táncolnak, énekelnek. Kedves kis tíz perc. Eztán elnézünk az Reiter's Avance hotelt az Reiter's Supreme hotellal összekötő fedett folyosóra, megnézzük az ottani boltokat, veszünk egy két apróságot, hogy végül a kertbe jussunk. Vízi csúszda, ugrálóvár és trambulin - nálunk (és valószínűleg nem csak nálunk) tuti siker.
Egy gyors kitérőt teszünk Oberwartba (Felsőörbe), pótolni kell néhány elfogyott tételt, aztán - Barni legnagyobb örömére - szedjük a lábunkat a fürdőbe. Nagyfiam szinte meg is tanul úszni ez alatt a pár nap alatt. Mivel Banka szőkenöcisre veszi a figurát, nem pancsolunk, pontosabban ő nem, úgy hogy elindulunk, hogy a külső és a felnőtt fürdőrészt megnézzük. Ott már termálvíz is van, és felsorolni sem tudom, mennyi minden még. Bár persze mindenhol van, ahogy dohányzó szobák, szalonok is. Szerintem már itt fáradtak voltunk, a fiúk megállás nélkük ugráltak, csúszdáztak és egyebek.

Épp hogy a reggelin túlvagyunk, már jön is az ebéd, könnyű finomságok, finom édességek - alig vártam, hogy ágybaboruljak, de megismerkedtem az étterem magyar vezetőjével, beszédbe elegyedtünk és megosztott velem néhány új információt, illetve egy kis szállodai sétára invitált. Ez volt az a pillanat, amikor rájöttem, hogy szinte semmit nem láttunk még... ;-) Végiggondolnom is nehéz Takács úrnak köszönhetően miket láttam még, de ha azt mondom, hogy döbbent arccal sétáltam végig a szállodán, akkor nem túlzok. Ami nagyon fontos a hotel szemléletében, hogy kizárólag gyerekes családokat fogadnak, ráadásul csak úgy, hogy a kölkök max. 16 évesek (akik ebbe nem férnek bele, azok számára a már említett szomszédos Supreme hotelt ajánlják). A bővítések, fejlesztések folyamatosak, most éppen egy új kültéri játszórész épül, illetve egy wellness paradicsom a már meglévő mellé. Szóval, amikor épp a folyosón sétáltunk, hogy honfitársunk a borospincével dicsekedhessen, a szomszédos helyiségben épp kenyeret készítettek, sütöttek a vendégek és szakértő segítőjük. Innen a pazar istállóba mentünk (hűűű, hány hazai lovarda megirigyelné ezeket a feltételeket....), a hotel tulajdonosa híres lipicai tenyésztő, de e jószágokon kívül még több más is látható, többek között nemrég született pónik. A tulajdonos, Karl J. Reiter, vendégének épp az egyik új szerzeményét mutatta meg, így még arra is volt alkalmam, hogy kezet rázzak vele ;-)

Innen már "csak" egy állomásra mentünk, a nemrég átadott pagodába, ahol szórakoztató részek kaptak helyet. Hát, emberek, ez is valami eszméletlen... Volt ott egy kézműves klub kicsiknek (napi 1-2 foglakozással), egy dühöngő a kölköknek (ha rossz idő lenne) meg egy tiniszoba (csocsó, ping-pong, darts). Aztán egy színházterem, ahol naponta egy mesefilmet is levetítenek, különben meg a gyerekek filmet forgathatnak, színdarabot adhatnak elő - nem hiszem, hogy taglalnom kéne, hogy egy eldugott burgenlandi kisfalu extra szállodájában lévő színházteremért hány hazai társulat adná oda fél életét... No, ezen kívül még van egy bébirész (félévestől 3 évesig) mindenféle csudi játékkal, foglalkoztatóval, akár egész nap, akár csak étkezések alatt, akár csak alvásidőre, felügyelettel, szülők nélkül. Egyet sajnáltam csak, magyar nyelvű felügyelet csak nyáron akad, most nem volt, különben Bankát beutaltam volna egy órácskára délután.

Miközben én körbejártam alkalmi idegenvezetőmmel, Barni a játszóban ugrándozott, családom többi tagja pedig irigylésreméltóan sziesztázott.
Mondanom sem kell, hogy az obligát fürdőzés következett, és persze annyira tele voltunk, hogy a mai uzsit is kihagytuk... Sebaj, mindjárt itt a vacsi ;-)
A Kasimir Kid's waterworld után még volt annyi erőnk, hogy együtt is megnézzük a pacikat, megsimogassuk a kis pónit, aztán már tényleg csak vonszultuk magunkat a bárba. Egy kis játék, ezzel párhuzamosan mogyorózabálás jányom részéről, no és persze egy kis welcome drink.

A mai vacsora teljes egészében büféjellegű, ráadásul magyar tematikájú. Vadragu, rántott húsok, borjúpaprikás, harcsapaprikás, finom ízek, továbbra is szuper salátabár, és még annál is jobb deszertek. A somlóijuk nem a klasszikus receptet követi, de zamatos és nagyon könnyű.
Eredetileg úgy terveztük, hogy a fél 8-as kézműves foglalkozást megnézzük, de a kölkök már több időt töltenek a földön fekve, mint játszva, úgy hogy menni kell, fürdés aztán alvás. Mi és még dőlünk-borulunk, aztán álomba merülünk.............

kilátás erkélyünkről az esti szürkületben

2010.05.28. 23:11 gezenguzok

Burgenlandi kiruccanás - 2.nap

Gézengúzok - Gyerek- és szülőbarát utazási ajánlatok.

Korai ébredés, lassú készülődés, majdnem 9 volt, amikor a reggelit elkezdtük. A kínálat egyszerűen remek. Felvágottak, sajtok, zöldségek, saláták, gyümölcsök sora. Frissen készül természetesen a tojások minden formája. Sok fajta joghurt, lekvár, péksütemény, felsorolni sem tudom, pazar.

Vannak dolgok, amik apróságok, de nekem szinte mindent jelentenek. Akik ismernek, tudják, az egyik ilyen a kávé. Nem iszom akárhol és mindenfélét,  bocsánat, de inkább megdöglöm, de vackot nem fogyasztok. A másik ennek kapcsán a reggeli kávé. A férjem elkényeztet, minden reggel ágyba kapom a kávét. No, itt a bárban van egy kávéfőző, frissen őrült kávéval és frissen készült tejhabbal, ahova reggel szépen leslatyogtam, és az ébredés után nem sokkal már egy igazi latte macchiatot szürcsöltem. Szerintem az ilyen nüansznyi dolgok tudnak nagyon sokat hozzáadni egy nyaraláshoz, mint ahogy az ellenkezője is igaz lehet.

úton a családi parkba

Reggelin túl voltunk, Barni fiam még produkált egy elkóborolok műsort, aztán elindultunk, hogy a tegnap elmaradt meseparki kirándulást bepótoljuk. 10 óra után kicsivel érkezünk meg a Familienparkba, Sankt Margarethennél. Ismerős már a hely, a kölkök is egyből megismerik, ahogy a parkolóba befordulunk. A belépő 3-tól 99 éves korig egységesen 17 euró, de ma péntek van, ami családi nap, úgy hogy a belépő csak 15 euró. Ez látszik is a látogatottságon, jó idő is van, és hát a gyereknap is itt van a nyakunkon. Mivel egyszer már jártunk itt, ezúttal úgy döntünk, az újonnan épül részeket vesszük célba (ezek a bejárattól balra találhatóak - további részleteket lsd. korábbi bejegyzésemben). A mocsárvár továbbra is abszolút kedvenc! Egyszersmind arra is jó, hogy lemérjük Barni mennyit változott, fejlődött kb. 8 hónap alatt. Tavaly szeptemberben még nem nagyon tudott végigmenni rajta, most könnyedén ment a legelképeztőbb részeken is. Eztán következik a vizi rész, de mivel fürdőrucival nem készültünk, és azt meg nem is feltételeztük, hogy 30 fok lesz, gyorsan odébb állunk.

Jön a vizicsúszda... A fiúk már tavaly is lecsúsztak, de Banka most addig rángat, míg én is lejövök vele. Utána jönnek a kalózhajók, kicsik és nagyok, gladiátoriskola (megint hatalmas fejlődés tavaly óta), sárkánybarlang (vicces, a kölköknek persze rém ijesztőíö), hajócsata (Barni nagy kedvence) és vele együtt a kötelező elázás (mert hogy ugye vizi csata!), és még néhány alkalmatosság, köztük a hullámvasút.

A kölkökön már látszik a fáradtság, úgy hogy lassan-lassan, de elindulunk hazafelé.
Oberpullendorfban megállunk egy gyors shoppingra, aztán fél 5 körül meg is érkezünk a szállóba. Az itteni ebédet lekéstük ugye, de az uzsiból még falatozhatnánk (finom sütik várnak pl.). Barni már tűkön ül, alig várja, hogy a fürdőbe menjünk. Irány a fürdő, a Kasimir's Waterworld, a fiatalság fenségterülete. 3 medence egyben (20 cm, 60 cm, 160 cm), csobogó, híd, szikla, csúszda, kisebb mászófal, tökéletes helyszín. Ami iszonyatosan tetszik, ez csak a kölkök világa, a felnőttek, klasszikus, fürdőrészlege innen távol esik. Önálló felnőttként és gyerekes szülőként is zavar, ha ezek a dolgok összekavarodnak, no itt nem. Művésznő drágám annyira nincs elájulva a víztől, Barni viszont igen. Ő úszni tanul, csúszik, lubickol.

pihenő kuckók a gyerek fürdővilágban

De egyszer a vacsora ideje is eljön...
A mai kedvenc, fő téma, a spárga. Levesben és főételben is ez a fő elem. Ma a főételt és a desszertet tálalják egyenként, a többi fogyasztható a büféasztalról. Főételnek mindketten ökröt kérünk, fűűűűű, az a sült, az valami mesteri. Szép rózsaszín a hús, de vér egy csepp sincs benne/rajta, ahogy ráharapok, a hús tökéletes zamatát érzem, ahogy igazán szeretem. Extra piros pont.

Hosszasan vacsorázunk, a kölkök már a játszósarokban rosszalkodnak, aztán a bárba helyezzük át magunkat. Repül az idő. Jön az élő zene. És Kasimir, a bivaly, a szálló kabalaállata. Énekelnek, táncolnak a kicsikkel, jó kis program a kölköknek (minden pénteken). Kasimir el, zene marad, all inclusive bár marad, szülők marad ;-)

Elég késő lesz mire a fáradt kis útodainkkal a szobánkba térünk, és szép álomba merülünk...............

2010.05.27. 23:09 gezenguzok

Burgenlandi kiruccanás - 1. nap

Alig vártam már ezt a hétvégét, különösen az utóbbi hetek rengeteg betegeskedése után (közben). Idén még nem is voltunk el hosszabban otthonról.
A tavaly jól sikerült burgenlandi túra után most újra ezt a régiót céloztuk meg.
Ezúttal Bad Tatzmannsdorfba utaztunk, a Reiter's Avance hotelba. Úgy terveztük a csütörtöki napot a Családi parkban (leánykori nevén mesepark) töltjük, de a sajnos már szokásos májusi esőáradat eltérített e szándékunktól. Így egyből a szálláshelyre autóztunk. Így, hogy a meseparki kikapcsolódás kimaradt, elég hosszú volt az út.

Nagy-nagy felhőkön áthaladva, hatalmas záportól kísérve érkeztünk meg a Bad Tatzmannsdorfba. A szállót elég nehezen találtuk meg, amit tetézett, hogy az igen hosszú útból a kölköknel a cél előtt kicsivel lett elegük. No végre megjöttünk, Kasimir bivaly hatalmas figurája integetett az útmentén. A hotel hallja egy kellemes bár, melynek sarkában egy kisebb játszósarok is helyet kapott. A kisebb korosztály számára igazán jó helyszín, ha a galád szülők a bárban időznek ;-)

Szintén itt a bár mellett van egy külön, zárt dohányzószoba, vagy inkább nevezhetnénk szalonnak, ami a mai idők dohányellenes hangulatában igazán unikumnak számít. Abszolút piros pont ezért a kultúrált megoldásért.

A szobánkba igyekeztünk, ahol meglepetések sora várt; gyümölcskosár, különleges csokik, bon-bon formájú szappanok, kis plüssállat a kölköknek, és akkor a recepciónál kapott play mais játékot még nem is említettem. (Milyen apróságok és egyszerű dolgok ezek... Barni 3 hónapos volt, amikor a Hasik hotelba elmentünk néhány napra, ott kapott egy helyes kis párducos hütűmágnest, ami máig megvan, és mindig eszembe juttatja azokat a kellemes - kisbabás - napokat.) Gyorsan rendeztük sorainkat, hogy kicsit körülnézzünk, de a Kasimir Kid's World és a bár viszonylatából nem igen tudtunk elmozdulni. Előbbi egy nagy játszóház, amiben két külön rész van, az egyik ahol felügyelettel vannak a kicsik, a másik meg, ahol abszolút önállóan. A foglalkoztató részen számos játék és program adódik, ma éppen arcfestés volt. A nagyobbaknak, mondjuk úgy kíséret nélkül érkező gyerekeknek, egy klasszikus kúszó-mászó-csúszó labirintus színesíti az ott töltött perceket.

Lassan-lassan eljött a vacsora ideje.... A szálloda all inclusive szolgáltásokat kínál, ami itt tényleg all int jelent, mert a bárban minden ital korlátlan mennyiségben benne van az árban. Legyen az Jameson whiskey vagy pálinka vagy éppen csapolt búzasör. Valljuk be őszintén, ez utóbbi tény, és a korlátlanság ilyetén valósága, pozitív értelemben szíven ütött. Ehhez jön még a gyerekek bárja, ahol gyümölcslevek, szörpök, kekszek és egyebek sorakoznak, hogy a vájling méretű mogyorós alkalmatosságot már ne is említsem...
Hasunk megfogva.

A vacsora büféjellegű, de egyedi módon az előételt és a főételt felszolgálják, szemet gyönyörködtető kompozíciókban. Külön gyereksarok az ételeknek és a játszó kölköknek, és ami a kicsik ennivalóját illeti, kérésre gyakorlatilag mindent elkészítenek. A kisgyerekes szülők számára külön részleg van az étteremben, melynek sarkában található az előbb említett játszósarok. Így elkerülhető, hogy a kisgyerekekre nem kíváncsi vendégek nyugodtan költhetik el étkeiket. Nem találkoztam még ilyenfajta megközelítéssel, de nagyon szimpatikus.

Barna nem volt elájulva a főételtől, igazi pasiként a lényeget, a húst kereste, kevésbé hatotta meg az aprólékosan beállított tálalás. A gyömbérkrémlevest fahéjas krutonnal nagy érdeklődéssel kanalaztam tányéromba, de a fantázia elmaradt az ízélménytől. A desszertek viszont - valahogy itt is - korrigálták a képet. A számomra oly kedves osztrák (vagy német nyelvterületre jellemző) édességek vitték a pálmát.

Még egy kis játék, aztán felvonszultuk magunkat a szobáinkba, és nagy nehezen ágyba dugtuk a kölköket.... Jó éjt!

2010.05.25. 12:00 gezenguzok

Burgenlandi kiruccanás

Gézengúzok - Gyerek- és szülőbarát utazási ajánlatok.

Pár nap múlva újra Ausztriába, Burgenland felé vesszük az irányt. Érdemes hát kicsit körülnézni, milyen érdekességek várnak minket.

Az Esterházy, Nádasdy és Batthyány nemesi családok nyomai máig megtalálhatóak Burgenlandban, pompás kastélyok és büszke várak tanúskodnak mindhárom család régmúltjáról, mecenetúrájáról, befolyásukról.

Ha Ausztria hozzánk eső legközelebbi régiójába indulunk, számos úticélt választhatunk:
- az Eisenstadti (kismartoni) barokk Esterházy kastélyt,
- a büszke Forchtenstein-i (fraknói) várat, ahol az Esterházy család kincseit, Európa legnagyobb barokk magángyűjteményét tekinthetjük meg,
- a Deutschkreutz-i (sopronkeresztúri) kastélyt, vagy
- a Lockenhaus-i (lékai) rablólovagok tekintélyes várát.

A közelben található egyébként Raiding Liszt Ferenc szülőházával, valamint a szomszédos, 2006-ban megnyitott, építészetileg is érdekes és több alkalommal is kitüntetett új koncertteremmel. Tavasszal és ősszel egyedülálló zenei élményeket ígér a Liszt-fesztivál.

Mint egy gyöngysoron, úgy fekszenek a várak és kastélyok a 2.500 kilometer hosszú kerékpárútvonal mentén. Azok a kerékpárosok akik nem riadnak vissza az emelkedőktől, Burgenland közepén és a déli részén találhatják meg számításaikat, így láthatják a Landsee-i (lánzséri) várromot – Európa legnagyobb várromát, továbbá a Lockenhaus-i (lékai), Schlaining-i (szalónaki) és Güssing-i (németújvári) várat is célba vehetik.
A kirándulók éjszakázhatnak a hangulatos, autentikusan berendezett Bernstein-i (borostyánkői) várban, mely egykoron Almássy gróf afrikakutató otthonaként szolgált. A gróf neve a róla szóló „Az angol beteg” című filmmel vált világszerte ismertté, melyet pont tegnap adott az egyik kereskedelmi televizió.

A szállodákban és a panziókban kerékpárkölcsönzők és kerékpár-szervizek várják a túrázókat, széleskörű szolgáltatásaik gondtalan vakációt biztosítanak. A vendéglők és éttermek nagy része is egyedi étlapokkal is várja a kerekezőket.

További info: www.burgenland.info

Fotók: Burgenland Tourismus

2010.05.01. 21:58 gezenguzok

Sástói kalandpark május 1-jén

Egy hirtelen ötlettől vezérelve, ma Sástóra hajtottunk. Délben indultunk, a kölkök nagy örömére egy nem túl romantikus, McDonald's ebéddel indítottunk a kocsiban.
13.20-kor már a sástói kalandparkban voltunk - www.matrabob.hu. (Az út igen egyszerű, az M3-ason Gyöngyös keletig, aztán Mátrafüred felé, ahonnan néhány kilométer után meg is érkezünk.)

Leparkoltunk, és első nekifutásra a légvárnál kezdtünk (7 perc 450 forint). Kétségtelen, hogy a kölkök élvezték, de egy III. osztályú vurstliban nagyobb szokott lenni.

Itt még több, gyerekeknek való elem is található, bungy, kalandpark, kis quadpálya.

Eztán quadozni próbáltunk, de itt némi akadályba ütköztünk; kisgyerek csak kísérővel mehet (ez oké), de csak helyi emberrel. Barni még ebbe is belement volna, de amikor meglátta, hogy az előtte lévő kis kolléga fejére úgy paszírozzák a bukót, ennél a résznél megakadt, tudva, hogy a feje be van kötve, és egy hete sincs, hogy a sebészeten ragasztották össze. Szóval a szűknek tűnő sisak, jelen helyzetben, elriasztotta a kölkömet... Amin csodálkoztam, hogy annak ellenére, hogy ezt az előre kifizetett programot nem tudtuk kiélvezni, sem nem váltották vissza a jegyet, de még a becserélésre sem volt lehetőség.
(Quad felnőtteknek: 1.200 Ft/5 perc)

Erről a helyről kitűnő rálátást kapunk a felnőtt részekre; canopy, függőhíd (félelmetes...), erdei kalandpálya, erdei labirintus.

A nagyon meleg első májusi napon fújtunk egyet a Rád Vár elnevezésű büfében, aminek egyik oldala mászófal, alatta pedig egy kisebb játszótér helyezkedik el (nagy fajátékok, kisebb gyerek-canopy).

Innentől már semmi sem állíthatott meg minket, következett a bob! (1 személyes jegy egy menetre 400 forint, két főnek 700 Ft). Barni nagyon szerette volna "azt a sínes dolgot", úgy hogy a két Barnabás nekivágott. Olyan nagy sikere volt, hogy még egyszer "csúsztak", aztán addig kérlelt a fiam, még én is mentem vele egyet. Gördülékenyen megy a rendszer, gyorsan forog a gépezet, alig-alig kell várni. A lefelé vezető út egy pontján fotóznak, amit a kijáratnál meg tudunk vásárolni. Több megoldás is adott, a három legegyszerűbb a kép papírkeretben (590 Ft), a hűtőmágnes (790 Ft) és a kulcstartó. Mi is hoztunk el így emléket, jó ötletnek tartom.

A bob pénztáránál, a főépületben van egy nagyobb büfé, étterem, mosdók és még egy panzió is. Itt kapott helyet egy kultúrelem, a budin ülő, köpdöső, dumáló, igen nagy sikert arató, öregember ;-)

Van még egyébként állatsimogató és játszóház is a kicsiknek, amit mi most kihagytunk...

202 lépcsőfokot lefelé haladva az egykor szebb időket megélt sástói parkba is lehet eljutni (kb. 300 méter az út egyébként). A park több pontjáról szemlélhető kilátás pedig tényleg pazar.

A parkolásért a parkban fizetni kell, de budapesti viszonylatokhoz mérten ennek költsége vicc (kb. 1 óra belvárosi parkolás egy délutánért, mi 3,5 óráárt 420 forintot csengettünk).

Kalandvágyó felnőtteknek kitűnő terep a park, 6-8 éves kortól gyerekeknek is széles választékot nyújtó élményforrás. A gyerekeink még kicsik a teljes élményhez, de így is nagyon klasszul és tartalmasan telt a napunk.

Egészen biztosan nem most voltunk utoljára!

A napot a buszgőzös, majálistól hangos Mátrafüreden egy vacsorárval fejeztük be, hogy aztán végleg hazafelé vegyük az irányt...

Címkék: kalandpark sástó gyerekprogram

2010.04.27. 10:50 gezenguzok

Allergiáról és asztmáról kicsiknek

Gézengúzok - Gyerek- és szülőbarát utazási ajánlatok.

A tavasz érkeztével a klassz dolgokkal (jó idő, napsütés és sok szabadtéri program) néhány kellemetlenség is érkezik. Mint például az allergia.

Az Asztmasuli minden évszakban hasznos információkkal szolgál, ezúttal a kifejezetten kicsiknek szóló történetet ajánlom figyelmetekbe, ami segít megértetni, mi az asztma és mi az allergia.

Allergiáról és asztmáról kicsiknek:

Címkék: allergia asztma asztmasuli

2010.04.26. 11:09 gezenguzok

Mágnesmancs ;-)

A mágnesmancs már megtalálható a Gézengúzok kínálatában.

A kiszállítást május 5-től indítjuk.

Címkék: utazás parkolás gyerekekkel

2010.04.26. 10:12 gezenguzok

Új, biciklis részleg nagy kedvencünknél, a Sonnenthermeben

Gézengúzok - Gyerek- és szülőbarát utazási ajánlatok.

Egyik nagy kedvencünknél, a burgenlandi Sonnenthermeben május 3-án nyit az ingyenes kerékpáros oktatóközpont.

Így a családbarát termálfürdőben a úszás mellett a gyerekek mostantól a kerékpározás örömeit is kipróbálhatják. A kerékpároktatás mellett családi biciklitúrák, színes programok, akadályversenyek, vetélkedők és térítésmentes kerékpárok várják a gyerekeket (már 2 éves kortól) és szüleiket.

A „Sunny Bunny kerékpáros napokra” örömmel várják a gyerekeket és a szülőket. Az egész hetet átfogó programajánlaton túl a résztvevők minden szükséges eszközt, kiegészítőt is térítésmentesen megkapnak.

A Sunny Bunny biciklis részlegen senki sem fog unatkozni, ügyességi pályák, háromkerekűk, gyerekbiciklik, rollerok fejlesztik és szórakoztatják a kölköket. A KRESZ-parkban még „Sunny Bunny kerékpáros jogosítványt” is szerezhetnek ;-)
A hagyományos kerékpárokon kívül még számos, technikás járgány is várja a kicsiket és nagyokat.

A „Sunny Bunny kerékpáros napokról” további információt a fürdő honlapján találtok:
www.sonnentherme.com

Szólj hozzá!

Címkék: utazás családbarát sonnentherme gyerekbicikli gyerekjárgányok sonnenpark sunnybunny

2010.04.20. 15:04 gezenguzok

Segítség a parkoláshoz

Gézengúzok - Gyerek- és szülőbarát utazási ajánlatok.

Hány ideges pillanatot okoz, amikor zsúfolt, forgalmas parkolókban próbáljuk a kölköket biztonságosan az autóból ki, majd beterelni?

Nem könnyű feladat.

De van egy helyes és praktikus megoldás, egy mágnesfólia. Ezt, amikor leparkoltunk, felhelyezzük az autó tetszőleges pontjára, és a kölköknek nincs is más dolga, csak rátenni a praclijukat, máris le vannak foglalva.

Hamarosan a Gézengúzok mintaboltba és webáruházba is beérkezik a 'parking pal'. Bevezető ára 1.590 forint lesz, és 7 különböző változatból lehet majd választani.

2010.04.16. 12:40 gezenguzok

Gyerekszoba-dekoráció

Gézengúzok - Gyerek- és szülőbarát utazási ajánlatok.

A gyerekszoba dekoráció még mindig gyerekcipőben jár nálunk - szerintem. Lehet már egyedi és nagyon klassz tapétákat, matricákat kapni, sok-sok kiegészítőt is találunk, de sokfelé járva úgy látom, ezek még nincsenek annyira elterjedve.

A matrica, modernebb nevén faltetoválás, egy igazán egyszerű és praktikus eszköz arra, hogy egy sima, egy színre festett szobát könnyedén feldobjunk.

Nagyon helyes dolgokat lehet találni ezen az amerikai oldalon:
WALLTAT

Van már ennek magyar változata is,

Szólj hozzá!

Címkék: dekoráció gyerekszoba falmatrica faltetoválás

2010.03.31. 21:20 gezenguzok

A karácsonyi fődíj nyertesének élménybeszámolója

Gézengúzok - Gyerek- és szülőbarát utazási ajánlatok.

Karácsonyi fődíjunkat, egy a burgenlandi Hotel Sonnenparkba szóló 4 személyes családi hétvégét Toldy Éva vásárlónk nyerte meg. A hétvégén útnak indult a család, hogy a vouchert élményre váltsák. Íme Éva beszámolója:

A gezenguzok.hu webáruházban még karácsony előtt vásároltam egy útibilit, amolyan kartonpapírféle, összehajtogatósat, útközbenre, ha elutazunk valahová a kétéves Brigivel, legyen kéznél, soha nem lehet tudni. Persze álmomban sem gondoltam volna, hogy egy papírbili vásárlását követően mennyi élmény vár rám és a családomra. A lényeg, hogy én lettem az a szerencsés, akit kisorsoltak és még aznap telefonos értesítést kaptam: a családommal elutazhatok egy hosszú hétvégére a négycsillagos bababarát Sonnenpark szállodába, Burgenlandba. Eredetileg úgy terveztük, hogy majd nyáron vesszük igénybe a nyereményt, de közben kiderült, hogy a kicsimnek áprilisban lejár az útlevele. Gyors egyeztetés és helyfoglalás e-mailben a szállodával, visszaigazolták: március 26-án várnak bennünket. A nyeremény 2 felnőtt és 2 gyerek (0-10 éves) részére szólt, így a majdnem tizenötéves nagykislányomra éjszakánként 10 eurót rá kellett fizetnünk, de hát ez a legkevesebb ;-)
Izgatottan készültünk és csomagoltunk, elindultunk, majd 3 és fél óra múlva megérkeztünk! Egy pici ausztriai kisvárosban egy hatalmas szálloda várt minket, nagyon kedves személyzettel, akik lesték minden kívánságunkat, mindenben segítettek. A 127-es szoba meleg színeivel és berendezésével azonnal a kedvencünk lett: nagyon kényelmes és maximálisan felszerelt. (A férjem annak örült a legjobban, hogy a WC tágas és „hónaljban sem szorít”.) Tényleg semmit nem kellett vinnünk magunkkal, mert minden babafelszerelés a rendelkezésünkre állt: babakocsi, cumisüveg és bébiétel melegítő, a fürdőszobában bili és a WC-hez szűkítő, rengeteg kismotor és autó a fogadószinten, amit szabadon használhattak a gyerekek.

Érkezésünkkor és a reggelinél kezünkbe kaptuk a szálloda napi magyar nyelvű programfüzetét, melyben minden egyes órában valamilyen programmal kedveskedtek a vendégeknek, melyek a szálloda klubhelyiségeiben vagy a szállodával összekötött fürdőben kerültek megrendezésre. Annyira profin voltak megszervezve ezek a programok, és annyira kedvesek voltak az animátorok, hogy több programon is részt vettünk, úgy mint a táncos napkezdés a hotel halljában, Babyprints (kéznyomat emlékbe), plüssállat készítés, babamozi, babaúszás oktatás, wellnespercek bébiknek a fürdő gyerekszaunájában.

Persze a felnőtteknek is voltak programok (pl. borkóstoló), ezalatt akár be is adhattuk volna a kicsit a szálloda gyerekmegőrzőjébe, ami egész nap üzemelt és rengeteg játék várta a kicsiket. Mi is többször betértünk ide napközben játszani, de én is mindig ott maradtam, mert a babám igényelte a jelenlétemet. (Több ilyen játszóház is volt a szállodában, korcsoportonként más-más játékokkal, felszereltséggel, de mindenhol felügyelettel, így a lurkókat nyugodtan ott lehetett hagyni, a szülő biztos lehetett benne, hogy vigyáznak a gyerkőcére.)
A legtöbb időt persze a fürdőben töltöttük, ami nem csak simán fürdő, hanem élményfürdő hatalmas kültéri és beltéri csúszdákkal, félóránként hullámmal, áramoltatós medencével, tízpercenkénti jakuzzis fürdővel. A lányaim imádják a vizet, a nagykislányom és a férjem szinte egész nap csúszdáztak. Persze a kicsi is kipróbálta a vízi csúszdát, de ő csak a gyerekmedencék mellett lévő mini csúszdákat, és roppant boldog volt, hogy hagytam neki, hogy egyedül csússzon le. A fürdőben szintén folyamatosan programok voltak: toronyugrás gyerekeknek, vizifitness felnőtteknek, időmérő csúszdaverseny, stb.
A szálloda ill. a szállodalánc kabalafigurája Sunny Bunny, egy nagy barna nyuszi, aki napközben többször is megjelent a gyerekek nagy-nagy örömére, körbeugrálták, közrefogták, táncoltak és énekeltek vele, (naponta egyszer az óriás nyúl autógrammot is osztogatott, ez volt a sláger a gyerekek körében), a programok elnevezése is mind összefüggésbe hozható volt Sunny Bunny-val, valamint a húsvét közeledtével abszolút aktuális is volt egy nyúl napi jelenléte a szállodában. (Az osztrákok már nagyon várják a húsvétot, ezt már a szállodába menet is megállapítottuk, mert a házak előtt – kivétel nélkül – a kisebb fák ágaira színes tojások kerültek, ill. nyuszis dekoráció a fa tövébe. És ott volt másnap is, és senki nem nyúlt hozzá, nem piszkálta, nem vitte el!)
Nagyon sok szép élménnyel gazdagodva és fájó szívvel jelentkeztünk ki a hosszú hétvégénk után a szállodából, remélve hogy hamarosan visszatérünk ide. Hazafelé jövet megnéztük azt a meseparkot, amit már sokan ajánlottak, és valóban nagyon sok izgalmas és fergeteges élményben volt ott részünk. A csattanó és a legnagyobb öröm számomra az volt, hogy az útibili (aminek vásárlásával megnyertük a pihenésünket és természetesen elvittünk magunkkal az útra), itt került használatra, mert Briginek sürgős dolga akadt. Mivel az egyszer használatos termék kidobásra került, sürgősen be kell szereznem egy újabbat a Gézengúzok webáruházban, hátha esélyes leszek egy újabb nyereményre azáltal.
Köszönet a Gézengúzoknak és a szállodának a sok élményért:
Toldy Éva és családja (akik már most visszavágynak)

2010.03.29. 07:06 gezenguzok

Húsvéti programajánló

Még nem késő a húsvéti hétvégre kirándulós programot tervezni. Gézengúzok - Gyerek- és szülőbarát utazási ajánlatok.Íme néhány javaslat a közelgő hétvégére.

Szigligeti Várkapunyitó
Szigligeti Vár, április 3-5.
www.szigliget.hu

Címkék: programok húsvét

2010.03.27. 16:55 gezenguzok

Anatómiai kölköknek...

Gézengúzok - Gyerek- és szülőbarát utazási ajánlatok.Anatómiai ismeretek kicsiknek, egy egészen újfajta megközelítésben.
Tanuljunk Hello Kittyn, Lego-emberen vagy mézeskalács emberen ;-)

2010.03.26. 18:22 gezenguzok

Finy mesés Gézengúzok klubreggel

Gézengúzok - Gyerek- és szülőbarát utazási ajánlatok.

Ma a Gézengúzok Klubreggelre Finy Petra látogatott el. Mesélt, olvasott, bábozott, mi pedig élvezettel hallgattuk. A végén még az apróságok is bekapcsolódtak a mese menetébe.

Igazán klassz, mesés klubreggelünk volt :)

Köszönet a résztvevőknek és a Finy lányoknak!

Szólj hozzá!

Címkék: program petra baba mama finy gézengúzok klubreggel

2010.03.21. 11:33 gezenguzok

Új Gézengúzok partner!

Gézengúzok - Gyerek- és szülőbarát utazási ajánlatok.

Egy nemrég megnyílt fantasztikusnak ígérkező szállodával bővült a GÉZENGÚZOK utazási kínálata. Új partnerünk a szentgotthárdi Gotth'Art Hotel az Őrség kapujában várja a kikapcsolódni, szórakozni vágyó családokat.

A szálloda egyedülálló gyerekkedvezményeket is kínál, csomagajánlataiban a 14 éves kor alatti gyerekeket ingyenesen látják vendégül.

Mi már alig várjuk a találkozást...

A hónap ajánlatai rovatban pedig húsvéti csomaguk mutatkozik be: tovább az ajánlathoz...

2010.03.20. 19:44 gezenguzok

Hétvégi kirándulás - Jászberényi állatkert

Gézengúzok - Gyerek- és szülőbarát utazási ajánlatok.

Az első igazán tavaszi hétvégére már nagyon régen beterveztünk egy jászberényi állatkerti kirándulást.
Először még gyerekek nélkül jártunk ebben az állatkertben, amióta már kölkök is vannak, nem múlik el úgy tavasz-nyár, hogy ne látogatnánk meg ezt a parkot.

Minden ilyen helyet nagyon szeretünk (Pesten még örökbefogadott családtagunk is van), de a jászberényi különösen kedves nekünk. A különlegessége abban rejlik, hogy ún. látványetetéseket tartanak. Félórás-órás időközönként más-más állatnál tartanak a gondozók rövid bemutatót, ismertetőt, és a természeteshez hasonló táplálkozást láthatunk.

Sajnos ma nem volt még mindenhol szezonszerű menetrend, a mókusmajmok és a kenguruk etetése, legalábbis látványos formában, elmaradt, de a macik és a farkasok közönség előtt jutottak az aznapi táplálékhoz.

A kert emberi (gyereki) léptékű, egyes állatokhoz egészen közel kerülhetünk. Van természetesen simogató és játszótér is.

A felnőtt belépő 800 forint, a gyerek 600, 2 éves kor alatt ingyenes. Az út kb. 1,5 óra, ha a 3-ason indulunk, autópályán persze gyorsabb, ez esetben Hatvannál kell a sztrádáról lehajtani.

Próbáljátok ki!
www.jaszberenyzoo.hu

2010.03.18. 15:06 gezenguzok

Készülődés a Húsvétra - Éva magazin különszám

Gézengúzok - Gyerek- és szülőbarát utazási ajánlatok.

Március elején jelent az Éva magazin húsvéti különszáma, mely a számos praktikus és játékos ötlet mellett, húsvéti ajándékokat is kínál.

Ezek között a mi kedvenceink is szerepelnek, az Elmos futóbringa és a Wheely Bug katica épp úgy, mint a már 18 hónapos kortól használható kirakós játékok egyike.

Ráadásul ezeket a járgányokat most, a húsvéti akciónkban, kedvezményesen vásárolhatod meg, és még garantált ajándék is kerül a csomagba.

Címkék: húsvét ajándék

2010.03.09. 20:57 gezenguzok

Tavaszi felfrissülés - újdonságok a Gézengúzok Mintaboltban

Gézengúzok - Gyerek- és szülőbarát utazási ajánlatok.

Mi már megkezdtük a tavaszi felfrissülést, újabb nagyszerű játékok kerültek kínálatunkba:
> Ravensburger játékok 2,5 éves kortól és
 K's Kids készségfejlesztő bébijátékok.

Szólj hozzá!

Címkék: játék kids ks ravensburger bébijáték

2010.03.08. 14:38 gezenguzok

Húsvéti Gézengúzok akció!

Gézengúzok - Gyerek- és szülőbarát utazási ajánlatok.

Március 8-án elindult húsvéti akciónk - készülődjünk együtt a húsvétra!

Ha a húsvéti akciós időszakban (március 8. és április 2. között) nálunk vásárolsz, biztosan csomagodba kerül apró meglepetésünk, egy kisbárány vagy nyúl.

Ha megrendelésed értéke eléri a 10 ezer forintot, egy negyedéves Éva magazin előfizetéssel ajándékozunk meg.

Ha a 15 ezer forintot is meghaladja a kosárba került ajándékok összege, egy negyedéves Kismama előfizetéssel jutalmazunk.

Húsvéti ajánlataink között AKCIÓS árak éppúgy találhatóak, mint jó ajándékötletek! Tovább a Gézengúzok webáruházba...

Kellemes húsvétot!

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: akció ajándék húsvéti

2010.03.07. 09:32 gezenguzok

Egészséges gyerekmenü - gasztroblogok angolul

Gézengúzok - Gyerek- és szülőbarát utazási ajánlatok.

A főzés klassz dolog. Szeretem. Egyet nem szeretek annyira, kitalálni, hogy éppen mi legyen a menü. Manapság már csak hétvégén főzök, úgy hogy csütörtökön-pénteken már azon töröm a fejem, mi kerüljön a családi asztalra. Legyen finom, szeresse mindenki, legyen egészséges. Utóbbi kettő elég nehéz. Főleg mert a gyerekeim olyan szimbiózisban élnek, hogy egyik szinte csak a húst eszi, a másik szinte csak a zöldséget.

Szeretem a gasztroblogokat, de a magyar nyelvűekben még nem találtam gyerekcentrikusat (bár lehet, hogy van, csak én nem találom...), így maradnak a külföldiek.

Íme néhány klassz közülük:

Super Healthy Kids

Yum-O

A nagyon jó recepteken kívül különösen ajánlom, mert egy nagyon jó szűrő/kereső van az oldalon korosztály és a menü típusa szerint.

Real Food for Healthy Kids
gyerekbarát receptek

Picky Palate
Gyönyörű képek, klassz receptek

Food with Kid appeal

Szólj hozzá!

Címkék: étel gasztroblog egészséges gyerekmenü

2010.03.05. 12:17 gezenguzok

Hétvége a kölkökkel - beltéri ötletek még...

Gézengúzok - Gyerek- és szülőbarát utazási ajánlatok.

Nem is feltétlen kell hozzá hétvége, hiszen egy hétköznap este is akad rá idő, mindig jó szórakozás egy társasjáték. Ebben a kategóriában nekünk kedvenc és bevált márkánk, az Orchard társasjátékok és kirakósok.

Puzzle-t már 18 hónapos kortól kínálnak, társasjátékot pedig 3 éves kortól, de saját tapasztalatból tudom, hogy mindkettő el lehet kezdeni picit korábban.

Az Orchard játékokat, azon kívül, hogy a kölkeim imádják és folyamatos sikerélményük társul hozzá, én azért szeretem, mert tetszetős és minőségi a kialakításuk, plasztikusak az illusztrációik, élmény kézbevenni, és nem utolsó sorban akár otthon vagy utazáskor használjuk, könnyen és biztonságosan elcsomagolhatóak, szállíthatóak.

A puzzle-ok egészen egyszerű, hétköznapi témákat is kínálnak:

A társasjátékok közül eddig három kedvencünk lett, a főzős, a vásárlós és persze a kalózos!

Szólj hozzá!

Címkék: programok hétvége puzzle beltéri társasjáték kirakós

2010.03.04. 14:26 gezenguzok

Karszalag gyerekeknek

Gézengúzok - Gyerek- és szülőbarát utazási ajánlatok.

A szokásos böngészésem közben találtam egy nagyon helyes megoldást, amit ételallergiás gyerekeknek ajánlanak.

Nálunk a svéd gyártmányú egyedi gyerekazonosító-karszalag, az infoszalag kapható, amire bármilyen információt feltüntethetünk. Ételallergiát, betegséget, telefonszámot, nevet, bármit - praktikus segítség, minden esetre...