HTML

Gézengúzok

Utazás babával, kisgyerekkel, egyedi bébicuccok, hétköznapi élet, programok, felfordulás a Gézengúzoknál... Az 1-2. Gézengúz(ok) Barnus és B'anka, 3. és egyben az igazi Gézengúzok a munkám - www.gezenguzok.hu

Friss topikok

2010.01.13. 21:53 gezenguzok

Fogyasztói tömörülések

A következő babás klubkártyatársaságot, aki ajánlatot küld, nyakon szúrom ;-)

Viccet félretéve, az elmúlt egy hétben a 3. ajánlatot kapom valamelyik nagyszerű, egyedülálló, ellenállhatatlan babás klubkártya-társaságtól, és unom-unom-unom. Búlsitt.

Az ötlet egyáltalán nem egyedülálló, de még csak nem is nagyszerű. Volt szerencsém bábáskodni pár fogyasztói klub felett, úgy hogy nem véletlen olyan nagy a szám.

Mindegyik arról szól, hogy valaki szeretne valamit (de mit?) építeni, meg pénzt kapni érte, én meg adjak kedvezményt, és hűdeeee sok vevő jön hozzám majd.
Hát nem. Nem jön sok vevő, nem hogy a boltomba, de még az oldalamra sem. Ezek a cégek nem csinálnak mást, mint azt hiszik, tudnak valamit, az egyik oldalról begyűjtik a fogyasztói elérhetőségeket, a másik oldalról meg az elfogadóhelyeket. A nagy baj az, hogy még egy asztalra sem kerülnek ezek az adatbázisok, nem hogy együtt kezelnék őket.

Könyörgöm, ennek a kitaláló hasznán kívül nincs értelme!!! Nem a 90-es években vagyunk, amikor még csak pislogtuk a smart programot meg supershop rendszert!

Az egyik cég, aki legelőször (még korábban) keresett meg, gyakorlatilag semmit nem is ígért. Adjál pénzt, mi meg felteszünk az oldalunkra a többi X ezer cég közé. Ha még több pénzt adsz, majd kapsz más lehetőséget is. Erről a cégről legalább tud valaki, bár szerintem ez is egy hatalmas lufi. Normális ember (cégvezető, képviselő) egy évre fizet be, a következőre már nem fog, mert értelme nulla.

A másik cég, aki nemrég keresett meg, azt állítja magáról, hogy egy éve működik, és eddig 100 ezres adatbázisa van, ehhez képest az oldal annyira nem látogatott, hogy nem szerepel a statisztikákban. No comment.

A harmadik nem is sokat ígér, csak hogy majd küld vevőt hozzád, Te meg persze adjál pénzt. Ehhez képest még weboldala sincs rendesen, azt sem lehet megnézni, kik az elfogadóhelyek és egyéb praktikus info.

Tudom ám, mire apellálnak, mindenhol 10-20 ezer forint az éves tagság, és hát kismagyarvállalkozóval hamar kiszámoltatják, mit lehet ezért a pénzért kommunikáció címén kapni. Blikk apróhirdetést ;-)

De hogy ne csak a kritika legyen meg, ha én csinálnám, így csinálnám:
- Először is a rendszert úgy kell kitalálni, hogy a kedvezményen felül mind a vevőnek, mind az elfogadóhelynek megérje. Ha mindkét fél motivált a kártyahasználatban, mert érdemi előnyhöz jutnak, fel fog pörögni a rendszer.
- Jelenleg az a vásárlási modell, hogy a vevő más forrásból talál egy bababoltot, ahol vásárolni fog, közben kiderül, hogy ad kedvezményt a kártyára, és akkor igénybe is veszik. Szerintem ez akkor jó, ha a vevő úgy válogat, úgy tájékozódik, hogy elfogadja a kártyáját, és már azért is megy oda. Tehát a klubkártya rendszer generálja a vásárlást.
- Ehhez viszont értékes adatbázisra van szükség, amit folyamatosan ápolnak, elemeznek, kutatnak. Ha neveink meg címeink vannak, arra nem fogunk tudni hatékony kommunikációt alapozni. Ma már nem elég, ha egy masszát ad el a rendszer tulajdonosa a célcsoportra áhítozó cégnek, hanem információkat kell eladni a vásárlási szokásokról, preferenciákról, szociodemográfiai adatokról.
- Mindezek alapján pedig érdemi, mérhető kommunikációt kell folytatni, mely folyamatosan lépésre készteti az adatbázis tagjait, a vásárló kismamákat, babás szülőket.
- És végül, de nem utolsó sorban, mindez csak akkor válik "létkérdéssé", ha az emberek szeretnének tagjai lenni ennek a "közösségnek", ha valaki a kártya-elfogadóhelyeken kívül hallott már a programról... ;-)

Szóval az a bizonyos plussz hiányzik, amit ki kell találni, meg kell alapozni, nem elég fújni a marketinglufit... de legalább az már megy...

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: klub program kismama fogyasztói baba mama klubkártya kedvezmények loyalty


A bejegyzés trackback címe:

https://igazigezenguzok.blog.hu/api/trackback/id/tr141670609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása