HTML

Gézengúzok

Utazás babával, kisgyerekkel, egyedi bébicuccok, hétköznapi élet, programok, felfordulás a Gézengúzoknál... Az 1-2. Gézengúz(ok) Barnus és B'anka, 3. és egyben az igazi Gézengúzok a munkám - www.gezenguzok.hu

Friss topikok

2010.02.16. 14:40 gezenguzok

Gyereknevelés - könyvajánló

Gézengúzok - Gyerek- és szülőbarát utazási ajánlatok.

A gyereknevelés ugyebár nem egy egyszerű dolog. Vannak céljaink, elvárásaink, hozunk magunkkal jót, s rosszat egyaránt. Szeretnénk, ha a közös élet minél gördülékenyebb lenne, és ha a család tagjai harmóniában élnének. Ha gyerekeink egészséges lelkű, nyitott emberekké válnának.

Nagy szavaknak tűnnek ezek, de már akkor is ilyen komplex témának gondolom, ha éppen arról van szó, hol és hogyan aludjon a gyerek, kapjon-e cumit vagy mit kezdjünk a szülők (egyik) rémálmával, a hisztivel.

Mielőtt még szülők lettünk volna, elkezdtem, elkezdtük a felkészülést. Az első könyv, amit megvettem, bibliáként állt Barni pelenkázójának polcán. Ez egyébként Ranschburg Jenő Szülők lettünk című könyve.

Ha másfelöl közelítem meg a témát, a gyereknevelés nagyon egyszerű dolog, hiszen józan gondolkodás és EMPÁTIA kell hozzá.

De mivel nem tervezek könyvet írni a témáról, azokat a könyveket szeretném megmutatni, amik nekem a legtöbbet segítettek, segítenek a mindennapi életben.

Ranschburg Jenő: Szülők lettünk (Saxum)


 

Ranschburg Jenő: Rögök az úton (Saxum)

Vekerdy Tamás: A szülő kérdez, a pszichológus válaszol (Nők Lapja Műhely)

Ennek nemrég a 2. kötete is megjelent, a Nők Lapjában megjelent írások legfrissebb gyűjteményeként, de még nem szereztem be.

Barni 19 hónapos volt, amikor B'anka megszületett, és nagyon-nagyon tudatosan készültünk a testvér érkezésére. Sokáig keresgéltem, nem nagyon találtam átfogó írást a testvérekről, a testvérféltékenységről. (Én egyke vagyok ugyebár.) Teljesen véletlenül került végül a kezembe ez a könyv, és pillanatok alatt segített átlátni a leendő problémát, és nagyon hatékony segítséget nyújtott az oly nehéz első hónapokra, de persze azóta is gyakran bele-beleolvasok.

Ez Adele Faber és Elaine Mazlish könyve, a "Testvérek féltékenység nélkül".
Később vásároltam meg az első kötetet, az "alapművet", ami szintén praktikus segítségnek bizonyul: "Beszélj úgy, hogy érdekelje, hallgasd úgy, hogy elmesélje" (Mindkettő a Reneszánsz Könyvkiadó gondozásában jelent meg.)

 


 

Ráadásként egy egészen másfajta kiadványt ajánlok, ami az izgő-mozgó, mindig programra éhes kölköknek és szülőknek kötelező olvasmány:
Budapest gyerekekkel (Jel-Kép Kiadó)

Igényes, alapos gyűjtés, ami jó játszótereket éppúgy listáz, mint látnivalókat, múzeumokat vagy éppen vendéglátó helyeket.

Jó olvasást!

Szólj hozzá!

Címkék: gyereknevelés testvérek testvérféltékenység


A bejegyzés trackback címe:

https://igazigezenguzok.blog.hu/api/trackback/id/tr821763312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása